Hotel Viking lander historisk resultat efter tungt investeringsår

Det nordjyske spa- og wellness-hotel Hotel Viking har ligesom den øvrige hotelbranche været hårdt påvirket af den globale pandemi. Ikke desto mindre valgte Hotel Viking sidste år at investere i en omfattende moderniseringsplan, der allerede efter første fase har løftet hotellet og ikke mindst spa- og wellness-afdelingen op på et helt nyt niveau. Sammen med en dedikeret indsats fra bestyrelse, ledelse og medarbejdere har det sikret Hotel Viking sit bedste resultat nogensinde.

Sæby, d. 28. april 2023 – Hotel Viking Aqua Spa & Wellness i Sæby har netop afsluttet regnskabet for 2022, og selvom alle odds har været imod hotel- og turismeindustrien de seneste 2-3 år, har et af landets største spahoteller endnu engang bevist, at holdånd, arbejdsglæde og en utrættelig indsats fra medarbejderne har en meget synlig effekt på bundlinjen. Således lander Hotel Viking et resultat før skat på 5,5 millioner kroner, hvilket er et lille løft i forhold til 2021, hvor hotellet trods delvis nedlukning realiserede et overskud før skat på godt fem millioner kroner. Omsætningen er dog steget væsentligt fra 31 til næsten 53 millioner kroner, hvilket vidner om den vedvarende positive vækstkurve, som hotellet er inde i.

Hotel Viking har i det forgangne år igangsat en omfattende todelt moderniseringsplan, hvor første etape blev afsluttet i løbet af 2022. Ledelsen og bestyrelsen, der tæller den eksterne investor Jacob Risgaard, har således valgt at investere hotellets stigende omsætning i en fortsat forbedring af stort set alle områder af hotellet, så det endnu engang har fået et løft med hensyn til kvalitet, indretning og faciliteter. Hotellet geninvesterer således overskuddet i renoveringsplanen og udbetaler heller ikke i år udbytte til ejerkreds og investorer.

Hotel Viking er gået fra 40 til 100 medarbejdere fra 2021 til 2022, og årets positive resultat tilskriver indehaver af hotellet Brian Fabricius i høj grad den indsats og holdånd, som har præget hotellets drift i det forgangne år.

– Vi har trods Corona og stigende priser på stort set alt formået at landet det bedste resultat i hotellets historie. Gæsterne har det godt hos os; medarbejderne trives, og i både ejerkreds og bestyrelse er vi fuldstændig enige om, at vi skal fortsætte med at investere, modernisere og øge antallet af overnatninger, kurophold og temadage. Vi tager om ikke så længe hul på næste etape af en meget stor investering i hotellet, men allerede nu er jeg stolt over, hvad vi sammen har formået at udrette ”helt heroppe i Sæby”, siger Brian Fabricius, der har trådt sine barnesko på hotellet, som han overtog fra sine forældre i 2015.

Jacob Risgaard valgte at investere 2,5 millioner kroner i Hotel Viking i Løvens Hule i 2021, og det har ifølge ham været en af hans bedste investeringer – dog ikke på grund af økonomi.

– Jeg er helt igennem imponeret over, hvor godt Hotel Viking har klaret sig gennem nogle år, hvor det faktisk ikke burde gå ret godt. Men det gør det, og det skyldes ene og alene det humør og den stemning, der er på hotellet, blandt medarbejderne og i samarbejdet mellem ledelsen og bestyrelsen. Hotellet har en ekstremt personlig kundeservice, og jeg elsker selv at komme her og bruger hotellet til alle de gæster, vi har på besøg i Coolshop-regi. Netop det er mit største udbytte ved det, der har været en af mine største investeringer i Løvens Hule, kommenterer Jacob Risgaard.

Hotel Viking Aqua Spa & Wellness ser udelukkende vækst i horisonten, hvor hotellets mange udenlandske gæster fra især Norge og Sverige fortsætter med at vokse.

For yderligere information, kontakt venligst:
Brian Fabricius, direktør, Hotel Viking, 98 46 17 00/ bf@hotelviking.dk
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk